En slitsam men fin dag.

Fredag, grymt bra väder, nästan läge för shorts?? och alla tromsöbor har åkt in till byen för att ta en glass och softa. Försökte mig på att göra några enkla ärenden på stan, på banken, skatteverket, och ja, jag erkänner, även några rundor på diverse klädaffärer, och jag kan försäkra er om att det inte var en barnlek.

Det var trångt
, folk i klungor som blockerade vägen överallt, barn som skrek  i ens öra, folk som inte kan bete sig och gå ordentligt som kladdar glass i andra oskyldiga människors hår (dock inte mitt, men ändå). Bussen var drygt tjugo minuter försenad och det var kö på minst 12 meter i varje affär. Jag fick knuffa och armbåga mig fram för att nå mina mål och hamnade otaliga gånger bakom något stolpskott som tog upp hela vägen och som bestämt sig för att 0 km/h är nog en lämplig hastighet trots allt.

För liten stad på så många människor tror jag! Men i övrigt en förbannat fin dag!



hadee
/emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0